Just nu...

Oj.... jag ska nog sluta lova att jag "återkommer senare idag" och sånt där. Håller ju inte det ändå.

Nu är det ny morgon och härligt med fredag :) Inget jobb i helgen. Varför var jag alltså så glad i onsdags? Joo.... jag skulle iväg på en jobbintervju och fick precis innan reda på att den gällde en halvtidsdtjänst! Jag var säker på att det bara var "vid behovs-vikarie", så detta kändes mycket bättre. Det är iaf på en kyrkans förskola. Och jag kan stå ut med att de ber bordsbön och sjunger psalmer ibland när man får sån FET timlön :) Fet jämfört med vad jag är van vid iaf. Och jag fick det nästan. Så fort jag fått mitt utdrag från polisen som visar att jag inte begått några brott så ska jag få börja hoppa in. Sen vecka 7-8 ska jag provjobba, sen ska de se om de vill förlänga vikariatet. Det hoppas jag ju :) De verkade gilla mig ganska okej mycket när jag var där iaf :)

Okej.... men detta fick mig då att ta ett beslut som jag fortfarande funderar på om det var så klokt. Och det handlade om det som jag skrivit innan.... att jag inte trivdes alls på det nya hotellet jag jobbat på. Så efter bara två dagar så ringde jag och sa att tyvärr tyvärr, jag har fått ett annat jobb, men jag hade gärna stannat kvar annars bla bla bla... Jag hade ju kunnat jobba där fram tills jag ska börja på förskolan men.... jag orkade verkligen inte det. Och det är detta beslut..... som jag funderar över. Hur smart är jag, pank som jag är och egentligen arbetslös och tackar nej till jobb??? Jag har inte råd att tacka nej till något jobb alls. Men..... usch, ville inte. Jag hoppas mitt intyg från polisen kommer snart. Eller ännu bättre, att jag får ett RIKTIGT jobb inom min utbildning :) Can't wait. Har fortfarande min drömbild i huvudet: Jag är med på nyheterna och så står det mitt namn och typ "Beteendevetare/Professor i sociologi/Expert/Sociolog" och så uttalar jag mej om nåt jättesmart! :D Dock måste jag väl utbilda mej några år till om jag ska bli professor och det ingår inte riktigt i min plan, men aja :P

Igår tog jag en promenad i solen och det var så himla skönt! Längesen jag tagit nån promenad faktiskt, kanske för att man typ halkar och slår ihjäl sig därute :P Halkade förresten häromdan på väg till spårvagnen. En riktig pladask-vurpa när jag precis skulle gå över vägen... så de som stannat vid övergångsstället så ju mej :P Så kan det gå. Men iaf, var så fint väder igår och dessutom hittade jag en ny jättebra promenix-väg :) Tänk va man kan upptäcka bara man går emot sina instinkter och går åt motsatt håll än man brukar, haha.... Den här promenadvägen är visserligen på en kyrkogård, världens största nästan kändes det som, men det var fint där... inte speciellt läskigt. Skillnad på kvällen kanske men. Fick dock inte direkt några vårkänslor. Snarare fin vinterdag-känslor. Skönt det också :)

Annars så har jag mycket annat att fundera på som vanligt. Blir väl så när jag inte direkt jobbar nåt heller :S Det är inte nyttigt för mej att ha för mycket tid att tänka. Är verkligen en grubblare. Tyvärr ingen drömmare, utan grubblare. Jag undrar lite över hur två personer tänker...... samtidigt som jag nog vet innerst inne vad de ungefär tänker. Och jag vet vad jag själv tror om dem egentligen. Jag bara lurar mej själv lite... i brist på annat. Eller andra kanske jag ska säga.  Får väl se vad som händer och sker i helgen..... ingenting antagligen. Och i så fall är det nog jäkligt nära att jag lägger ner totalt. Orka detta känner jag. Samtidigt tar det emot, men vad är bäst i slutändan?
Jag vet att jag skriver i gåtor, haha.... Förlåt! Men jag tänker inte lämna ut allt på den här bloggen. Måste bara skriva av mej.

Jag har så mycket att fundera på att jag häromkvällen övervägde att beställa hem en tarot-kortlek, haha.... behöver lite vägledning. Är i stort behov av det faktiskt. Allt känns så osäkert nu och jag vet liksom inte riktigt om jag är på rätt väg eller inte..... Det är på ett sätt skönt att inte veta vad som kommer hända, jag är inte speciellt orolig. Men jag vill veta om jag gör bästa möjliga av de möjligheter jag har nu..... Och uppenbarligen litar jag inte på mitt eget omdöme. Jag rådfrågar ständigt mina kompisar och syrran om ALLT. Dom är så kloka så. Men genom tarotkort så lyssnar man på sig själv (jag har läst på om detta nu)och kan lättare förstå det som man VET innerst inne. Jag har ju aldrig provat det där så jag vet inte..... Men jag tror ju ändå på sånt. Astrologi och sånt. Sen får man ju skilja på seriösa och oseriösa källor. Dock skulle jag aldrig i livet fråga nåt om min död eller vad som händer långt senare i livet. Det får ändå vara här och nu. Lite vägledning som sagt. MEN. Den stora frågan är ju, som jag tyvärr kommer dras med ett tag till.... Är det verkligen det smartaste att lägga pengar på det nu? Antagligen inte.

I övrigt så ser jag framemot Suomis besök :) Inte långt kvar nu! Då ska vi hitta på massa roliga Gbg-grejer! Typ Universeum kanske? :) Sen ska Nils/Nilla hälsa på nån gång i februari också kanske :) Gött att få lite avbrott i den här vardan som bara passerar utan att så mycket händer.... där helg och vardag flyter ihop. När man har långväga besök känns det alltid som helg :)

Kommentarer
Postat av: Sandrew

Grattis till vikariejobbet!:)

2011-01-29 @ 13:20:47
URL: http://sandrew-lifeasiknowit.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0