2010 - 2011

Ursäkta mej.... jättefjortis uttryck här men; OH MY GOD. Får PANIK när det ska ta en TIMME att söka ETT jobb.... 1. Min Internet-anslutning har vart till och från 2. Arbetsförmedlingens hemsida har haft "interna problem" 3. Varenda annons innehåller en "extern ansökningsplats" där jag måste registrera/uppdatera mitt CV. Det TAR TID! :O



Nu har jag åtminstone fått sökt två jobb, haha... en början iaf. Får väl hoppas det går bättre ikväll och imorgon. Men jaa.... Söka jobb är min huvudsakliga sysselsättning nu då alltså. Skolan är slut. För alltid :S Det varierar mellan att jag inte alls förstår att det är så.... och att det känns hur konstigt som helst. Ska jag aldrig behöva plugga mer??? Så jääääkla konstigt! Men skönt :) Iofs vet jag inte än om jag fått godkänt på sista tentan, som skrevs i torsdags. Men jag vågar nog tro det. Och jag hoppas verkligen det! Nu ska snart ansökan om examen och sådär fixas. Vet inte alls hur man gör men det ska nog lösa sig. Jag står fast vid min uppfattning som växte fram under förra året; Allt löser sig till slut. Än har jag inte blivit bevisad motsatsen. Jag menar... vad är grejen med att jag satt här för bara två-tre timmars sen och oroade mej för hur hyran ska bli betald i slutet på månaden - och att de ringer från ett hotell och vill ha dit mej på intervju imorgon.....?! Allt löser sig :)

År 2010

Ett kämpigt år på många sätt. C-uppsatsen var dödsjobbig att ta sig igenom, men den blev grym såklart ;) Sommaren var rätt kämpig den med. Det stressigaste jobbet jag nånsin haft. Och fysiskt jobbigast. Men det hade sina roliga stunder också. Annars var sommaren solig och skön, men tyvärr ingen utlandsresa för min del. Våren bjöd ju på en tripp till Helsingfors iaf :P Det var minsann en prövning att åka Finlandsfärjan själv till Sthlm pga den jäkla vulkanen :P Men våren innebar också ett "ryck", dvs, jag ryckte verkligen upp mej från "innestängar-hösten 2009". Jag hade som nyårslöfte att säga JA. Och det höll jag rätt bra faktiskt. Vilket innebar lite mer roliga saker i mitt liv. Nya människor som jag lärde känna osv :) Hösten handlade mycket om min flytt. Skulle jag behöva flytta hem till mamma och pappa eller till slut få en lägenhet i Gbg? Jag sa upp lägenheten i Halmstad i vilket fall. Och bara sådär dök en jättebra lägenhet upp i precis rätt tid :) Allt löser sig alltid ;) Annars var de mycket plugg. När jag väl flyttat fick jag lite extrajobb utöver extrajobbet på mammas jobb. Så november var en riktig jobb-månad. Sen kom december med jul och allt. Och nyår firades i Sälen. Det nya året kunde dock börjat bättre.... Men på nåt sätt började det bra iaf. Tack vare Sandra och Linda som gav mej ett ordentligt pep-talk och fick mej att inse vissa grejer. Som jag redan tror jag att jag fått nytta av 2011 :)
Så om mitt nyårslöfte 2010 var att säga ja, så tar jag det ett steg längre i år och lovar att inte bara säga ja - utan att få det att hända. Make it happen alltså ;) Jag har redan börjat. På flera fronter. Än så länge har det inte gett särskilt mycket resultat.... men vi får väl se. Livet förändras inte över en natt.
År 2010

+ Examen
- Kärleksfronten....
+ Flytt till underbara Göteborg
- Ekonomin....
+ Sa JA till saker och ting
Vi låter det vara så. Bättre med fler +.

Sen året började då, 2011 såhär långt.... Varit sjuk ganska så konstant :S Mindre trevligt men.... Började i sjukstugan i Sälen och försvann lite under min tenta-vecka i H-stad, bara för att komma tillbaka med det värsta halsontet jag nånsin haft :P Inte gjort så ont egentligen men vaknat och somnat med andnöd och utan röst två nätter nu.... Men i morse kändes det faktiskt bättre. Kunde andas och prata. Nice. Mådde riktigt bra fram till 13-14-tiden... sen dess har jag haft jobbig förkylningshuvudvärk. Men! Årets början var det.... inte att ställa diagnos på mej (förkylning). Jo... pluggat på tentan har jag gjort. Skrivit mitt fältarbete. Sen var det avklarat och sista skoldagen var i torsdags. Innan H-stad hade jag en mycket trevlig dejt med en trevlig person... I fredags blev det ett besök på den fantastiska arbetsförmedlingen :P Helgen har gått till att köpa möbler och annat smått å gott till badrummet och fixat lite med det... varvat med att ligga hostandes i soffan. Årets första dagar gick förbi på samma sätt :S I sjuk-soffan. Nu är det den 17:e dagen på året.... Det kan se illa ut. Som att jag inte gjort speciellt mycket. Det har jag väl inte heller men ändå.... Jag har verkligen tagit tag i saker känner jag. Vissa rent praktiskt, andra har börjat planeras inside my head.....
Vad är det då jag tagit tag i? Efter skolan tog slut gick jag direkt till AF. Wow. Händer inte mycket där men... Jag är verkligen på gång med jobbsökandet känner jag. Även om jag, som sagt, inte lyckades söka särskilt många idag pga tekniska j*vla problem så är jag så mentalt inställd på det. Haha.... kanske låter löjligt. Men inställningen gör nog ganska mycket. Helt annan känsla än inför sommarjobbs-sökandet förra året.... Vet inte varför :)
En annan jag tagit tag i var en grej jag gjorde i helgen. Närmare bestämt det jag skrev om i ett inlägg, att jag skämt ut mej. Visst... det gjorde jag. Men det var nog inte så farligt i slutändan. Och jag är glad att jag gjorde det. Annars hade jag bara gått och undrat.... Bättre att göra det på ett mindre bra sätt, än inte alls. Iaf i det här fallet. Det jobbiga är att konsekvenserna av det..... De kan antingen redan ha inträffat. Trist i så fall. Eller så kommer det mer..... jag vet inte. Och även om mitt förnuft säger mej att det är slut på det roliga så vill jag verkligen inte tro det.... :) Vad var annars meningen med att jag tog steget? (Ett litet steg för mänskligheten men ett stort steg för Anneli.) För att inte få ut nånting av det?! Eller va det bara en erfarenhet? Att jag lärde mej något? Blääääää!!!!!!!!! Jag vill inte att det ska vara allt! :S Vi får se. Jag är en smart och förnuftig människa som förstår att det är end of the story..... Så jobbigt att vara förnuftig ibland! Jag hoppas ju att 2011 ska bjuda på mer spänning än 2010.... därav ska jag "få det att hända" som sagt.... Men jag kan ju inte styra andra människor.

En sjuk, men bra (?) grej, är att första natten.... mellan att vara student och arbetslös.... dvs i torsdags natt, så drömde jag att jag tappade mina tänder. Inte alla. Men fyra iaf. Och för er som inte vet vad den drömmen betyder så är det att man står inför en positiv förändring i sitt liv :) Trots äcklig dröm, så känns det ju ganska bra att min nuvarande arbetslöshet iaf ska bjuda på en positiv förändring. Kan ju ha med jobb att göra.... eller med nåt annat trevligt. Jag väntar... :P

Shiiiiit va jag behövde skriva av mej! Skönt. Nu kanske jag kan tjata mindre på mina vänner som alltid får stå ut med att 90 % av telefonsamtalet handlar om mej.... som tyvärr varit fallet de senaste månaderna :S

Imorgon blir det jobbintervju som sagt. Får väl se hur det går. Det är inte min högsta dröm att få städa fler hotellrum just nu... verkligen inte. Känns som jag lagt tillräckligt mycket tid av mitt liv på det. Men jag är också i akut behov av pengar och det är faktiskt roligare att jobba än att sitta här hemma. Även om kafferasterna brukar vara det roligaste :) Efter det blir det hem igen och söka fler jobb + ringa ett par jobbcoacher som jag kanske ska börja hos och att ringa den heeeeeemska kvartersvärden som inte vill hjälpa mej med nåt :S Men måste få lite ordning här inne! Ska förska vara lite tuffare den här gången....!!!

Nu ska jag sätta på hög musik och laga mat!!!! :D

P.S Jag efterlyser fortfarande hjälp/instruktioner om hur man fixar till bloggen.... Dumma jag fattar inte hur man gör :S

Kommentarer
Postat av: Karin

Everything u need to know om bloglayout (blev lite svengelska här) http://www.designadinblogg.se/



Kram

2011-01-17 @ 21:08:33
URL: http://lilllla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0